אוסף שירות הסרטים הישראלי

השבוע לפני 25 שנה, פרק 5

12 דקות, 1972
סוגה:
סרט תיעודי
  • דירוג
בימוי: אבי כהן
משחק: לא ידוע
הפקה:דוד גולדשטיין
חברת הפקה:שירות הסרטים הישראלי
צילום: זכריה רז, חנניה בר
מוזיקה מקורית: לא ידוע
קריין: רם עברון
שפה: עברית
|
כתוביות: אנגלית, עברית

סדרה בת 35 פרקים, בהפקת שירות הסרטים הישראלי, אשר מתארת את אירועי מלחמת העצמאות – החל מהכרזת האו”ם על תכנית החלוקה ב-30 בנובמבר 1947 ועד למצעד הצבאי הראשון ב-27 ביולי 1948. בפרק החמישי:

ירי צלפים ערבים לעבר שכונות עבריות ופעולות עונשין של האצ”ל גובים קורבנות בנפש, ביניהם קצינים בריטים. טבח בתי הזיקוק בחיפה הוא אירוע רב נפגעים אשר במהלכו נרצחים באכזריות 40 עובדים יהודים בידי עמיתיהם הערבים. כפעולת עונשין מפוצצים אנשי ההגנה את בתי הכפרים מהם יצאו מבצעי הטבח, הורגים כ-60 ערבים ופוצעים רבים.
סמוך לחופי נהריה מקבלים אנשי ההגנה את פניהם של מעפילי האונייה “האומות המאוחדות” (ארכימד) ובמבצע מאורגן לפרטים ע”י המוסד לעלייה ב’ (המוסד לעלייה הבלתי חוקית), עושות את דרכן לארץ שתי אוניות מעפילים נוספות שעליהן 15,000 פליטים יהודים מאירופה: אוניית המעפילים “עצמאות” (פאן קרסנט) ואוניית המעפילים “קיבוץ גלויות” (פאן יורק). סיור של חיל הים המלכותי הבריטי חושף את אוניות המעפילים במעברי הדרדנלים, חוסם את דרכן ואלפי הפליטים שעליהן מגורשים למחנות המעצר בקפריסין. “פרשת הפאנים” היתה המבצע הגדול של המוסד לעלייה ב’ בין השנים 1934 ו-1948.

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds