אודות האסופהרשימת הרגעיםמידע נוסף על הרגעמידע קטלוגי
יומן ירושלים מס’ 17

המפלצת

15 דקות, 1972
סוגה:
רגע
  • דירוג
בימוי: לא ידוע
חברת הפקה:סרטי קסטל
שפה: עברית
|
כתוביות: אנגלית, עברית
קטע מתוך יומן ירושלים 17 משנת 1972. לראשונה, היומנים מצולמים בפילם צבעוני ולא בשחור־לבן – ומה יותר מתאים לקטע צבעוני מתיעוד של המפלצת בגינת המשחקים שהפכה למוקד עלייה לרגל לכל ילדי העיר ואף לבאים מחוצה לה. המפלצת היא פסל סביבתי ענק של האמנית הצרפתייה ניקי דה סאן־פל, שיצרה אותו מתוך כוונות פמיניסטיות, מתברר. המפלצת חולשת על הגן כאשה חזקה וענקית; הילדים גולשים ויוצאים החוצה מתוך החלל הסגור והאפל, כמו בלידה, והיא צבועה בצבעים של פרה שכן היא מספקת מזון לצאצאיה ולבני האדם גם יחד.אכן, זהו מתקן שעשועים מיוחד במינו – שלוש לשונות ארוכות משתלשלות מטה־מטה, ובזכרוני חרותים קולותינו המצווחים באושר הגלישה. אני זוכרת את הטיפוס לחלל הפה של המפלצת והגלישה אל תוך ארגז החול, שהיה לרוב מטונף – אבל מי ידע אז על הסכנות הטמונות בחול, שהיה חלק בלתי נפרד מילדותנו השמחה (וממלאכת הטִאטוא הביתית בתום ביקור במגרשי המשחקים). שטחו של גן רבינוביץ', שבו ממוקמת המפלצת, נחתך במהלך שנות ה-90 לטובת בניית יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח.

תיעוד של המפלצת בגינת המשחקים שהפכה למוקד עלייה לרגל לכל ילדי העיר ואף לבאים מחוצה לה. המפלצת היא פסל סביבתי ענק של האמנית הצרפתייה ניקי דה סאן־פל, שיצרה אותו מתוך כוונות פמיניסטיות, מתברר. המפלצת חולשת על הגן כאשה חזקה וענקית; הילדים גולשים ויוצאים החוצה מתוך החלל הסגור והאפל, כמו בלידה, והיא צבועה בצבעים של פרה שכן היא מספקת מזון לצאצאיה ולבני האדם גם יחד.

אולי יעניין אותך גם...

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds