אודות האסופהרשימת הרגעיםמידע נוסף על הרגעמידע קטלוגי
יומן כרמל הרצליה 297, 1960

תצוגת אופנה של משכית

1960
סוגה:
רגע
  • דירוג
בימוי: לא ידוע
כתוביות: אנגלית, עברית
בדברי הימים של האופנה הישראלית, משכית הוא שם קוד לאופנה מקומית מקורית ואיכותית, כמו גם למוניטין ויוקרה בינלאומיים. משכית החלה את דרכה כשלוחה של משרד העבודה, ועם הזמן הצטרפו גם משרד המסחר והתעשייה ומשרד ראש הממשלה. בלב הרעיון החלוצי עמדה הוראת מקצוע האריגה לעולים חדשים בבתיהם. תוך זמן קצר התרחבה הפעילות וכללה גם אריגת שטיחים, צורפות ומלאכות נוספות. בשלב מסוים, מוטת העשייה של משכית היתה כה רחבה שהיא כללה כ-20 ענפי ייצור ומספר מוצריה נאמד בכ-6,000 – כולל סלי קש, כלי קרמיקה וזכוכית ושטיחים. לאורך השנים יזמו מנהלי משכית תצוגות רבות בארץ ובעולם. התצוגה שמוצגת כאן, שנערכה במלון השרון בהרצליה – המוזמנות ישבו סביב שולחנות עם כיבוד בעת שהדוגמניות הציגו שמלות, בגדים ספורטיביים ומעילים – סימנה פרק חדש בתולדות המותג. זמן קצר לפני כן המנהלת, רות דיין, הודיעה על מעבר לייצור המוני ומוזל. ההשלכות היו מיידיות: עלויות הדגמים שהוצגו בתצוגה הזו היו זולים ב-40% בהשוואה לעונות קודמות. בדיעבד ברור שהיה זה צעד שנועד לצמצם את הנזקים הכלכליים שגרם הניהול הרשלני של החברה הממשלתית. הליקויים התבטאו, בין היתר, בהיעדר תכנון לטווח הארוך, שיצר עודפים נטולי דורש במחסני המפעל. בעיה אחרת היתה בזבוז משאבים רבים על מדריכים וכוח אדם, כמו גם על תצוגות אופנה מרהיבות שהקנו למותג יוקרה – אבל לא העלו את ההכנסות באופן מספק. בסופו של דבר, שרשרת של כשלונות ניהוליים הובילה להפסדים כלכליים עצומים, ובשנת 1964 המפעל שנוסד וטופח באהבה על ידי ממשלת ישראל והסוכנות היהודית עבר לידיים פרטיות.

תצוגת אופנה של חברת האופנה הישראלית משכית מתקיימת במלון שרון. אנשים יושבים סביב שולחנות עם כיבוד והדוגמניות מציגות שמלות, בגדים ספורטיביים ומעילים.

אולי יעניין אותך גם...

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds