אוסף ישראפילם, שבו שמורים חומרים שהופקו על ידי חברת ישראפילם, נושא את שמו של צבי שפילמן ז”ל, מחלוצי המפיקים העצמאיים בתעשיית הקולנוע הישראלית וממייסדי החברה. שפילמן החל את דרכו הקולנועית בשנת 1952, אחרי שמרגוט קלאוזנר הציעה לו להצטרף לאולפני הרצליה, שהיו אז מפעל חלוצי. ב-1965, לאחר שצבר ניסיון בכל תחומי ההפקה במסגרת עבודתו באולפנים, הקים שפילמן עם שותפו אלכס מסיס את ישראפילם, חברה להפקת סרטי קולנוע. אל השניים הצטרף בהמשך שלמה מוגרבי.
חברת ישראפילם פעלה בשנים שלפני הקמת הקרנות הציבוריות התומכות בסרטי קולנוע ישראליים. כל סרט שהופק במסגרתה היה מבצע פיננסי ולוגיסטי מורכב. ההתמחות המרכזית של החברה היתה קופרודוקציות. לצד התרומה הכלכלית שבשיתוף פעולה עם יוצרים ואולפנים מחו”ל, ההפקות הזרות הביאו לישראל הצעירה כוכבי קולנוע בינלאומיים וסייעו בשיפור תדמיתה בעולם.
באמצעות קסם אישי רב, עבודה קשה ונופיה המגוונים של ארץ ישראל הצליח שפילמן למשוך ארצה הפקות גדולות מחו”ל. רשימת הקופרודוקציות שהופקו על ידי ישראפילם כוללת את הסרטים “זכרונות של אהבה” (בהשתתפות קירק דאגלס), “המתופפת הקטנה” (בהשתתפות דיאן קיטון), “אשה ושמה גולדה” (בהשתתפות אינגריד ברגמן), “חרב גדעון” (בהשתתפות סטיבן באואר, רוד סטייגר ומייקל יורק), “האב האובד” (בהשתתפות ליב אולמן) – וסצנת הסיום של “רשימת שינדלר”, סרטו הקלאסי של סטיבן ספילברג.
שפילמן הקפיד גם ליזום שיתופי פעולה עם במאים ישראליים צעירים. כך הופקו “אורח בעונה המתה”, סרטו הראשון של משה מזרחי, ו”השמלה”, סרטו הראשון של ג’אד נאמן. רשימת ההפקות הישראליות של ישראפילם כוללת גם את הסרטים “אחד משלנו”, “אלף נשיקות קטנות”, “סלסה תל־אביב”, “סוף שבוע בתל־אביב”, “בן־גוריון זוכר”, “כמה זה נפלא”, “תפילת אשכבה לדג” ועוד רבים וטובים.
אוסף ישראפילם של צבי שפילמן ומשפחתו הופקד בידי ארכיון הסרטים הישראלי. הארכיון אחראי על ניהולו, שימורו המדעי והנגשתו לציבור.
לשימוש מסחרי בחומרים מאוסף ישראפילם, יש לפנות אל מולי לנדסמן דרך אתר האינטרנט https://www.sadot-israfilm.com/