יכין הירש (1934–2011) היה צלם קולנוע ובמאי של סרטים דוקומנטריים. הוא החל את דרכו המקצועית כצלם ביומני גבע, ולאחר מכן נסע ללמוד קולנוע בניו־יורק. עם שובו לישראל, בתחילת שנות ה-60, השתלב הירש בתעשיית הקולנוע המקומית כצלם ובמאי של סרטי תעודה והסברה. בין הסרטים הדוקומנטריים הרבים שביים: "המסחאים" (בימוי משותף עם מיכה שגריר, 1965), "ראובן – דיוקן" (1969), "רחל המשוררת" (1970), "האומר לא – יגאל תומרקין" (1980), "דני קרוון" (1982) ו"נווה־צדק – לידת תל־אביב" (1997). הירש צילם חלקים מ"יומן" של דוד פרלוב (1973–1983), וגם כמה מהסרטים הנסיוניים של דוד אבידן, בהם "הכל אפשרי" (1968). בנוסף צילם שישה סרטים באורך מלא, בהם שניים מהסרטים המייצגים ביותר של תנועת "הרגישות החדשה": "אשה בחדר השני" (יצחק ישורון, 1966) ו"השמלה" (ג'אד נאמן, 1969), שהשתתף במסגרת "השבועיים של הבמאים" בפסטיבל קאן. ארבעת הסרטים הנוספים שצילם הם "המניע לרצח" (פיטר פריישטדט, 1966), "סיירים" (מיכה שגריר, 1967), "סופו של מילטון לוי" (ניסים דיין, 1981) ו"לנה" (איתן גרין, 1981). הירש היה גם צלם סטילס שתצלומיו הוצגו בתערוכות.
סרט עלילתי

אפשרויות, או: כחול הזקן ואני

בימוי: רחל חלפי, 1983
אפשרויות, או: כחול הזקן ואני

47 דק'

סרט עלילתי קצר

מזכרות מחברון

בימוי: שמעון דותן, 1982
מזכרות מחברון

12 דק'

סרט עלילתי

לנה

בימוי: איתן גרין, 1981
לנה
בתשלום

91 דק'

סרט עלילתי

סופו של מילטון לוי

בימוי: נסים דיין, 1981
סופו של מילטון לוי
בתשלום

93 דק'

סרט סטודנטים

בוחן פתע

בימוי: יונתן ארוך, 1977
בוחן פתע

20 דק'

סרט ניסיוני

שתי דקות ללא תקווה

בימוי: עמוס קינן, 1970
שתי דקות ללא תקווה

1 דק'

סרט תיעודי

חווית חלב ודבש

בימוי: יהודה (ג'אד) נאמן, 1969
חווית חלב ודבש

35 דק'

סרט עלילתי

השמלה

בימוי: יהודה (ג'אד) נאמן, 1969
השמלה
בתשלום

75 דק'

סרט עלילתי קצר

הכל אפשרי

בימוי: דוד אבידן, 1968
הכל אפשרי

14 דק'

סרט תיעודי

המסחאים

בימוי: מיכה שגריר, יכין הירש, 1965
המסחאים

13 דק'

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds