אוסף קרן הקולנוע הישראלי

אבנים

112 דקות, 2004
סוגה:
סרט עלילתי
  • דירוג
חברת הפקה:טרנספקס הפקות בע"מ
צילום: לורן ברונה
שפה: עברית
|
כתוביות: אנגלית, עברית

אסי לוי מככבת בסרטו של רפאל נדג’ארי כמיכל, אשה נשואה ואם לילד שחייה נשלטים בידי שני גברים. האחד הוא אביה, מאיר (אורי גבריאל), שאליו היא כפופה במסגרת עבודתה במשרד רואי החשבון שהוא מנהל, המשרת בעיקר מוסדות חרדיים. הגבר השני הוא בעלה שמוליק (דני שטג), שיחסיה עמו שרויים במשבר עמוק ומתמשך. היא מוצאת נחמה פורתא ברומן שהיא מנהלת עם גבר אחר, אלא שפיגוע המתרחש בתל־אביב קוטע את הקשר הרומנטי המנחם ומאלץ אותה להתעמת עם אביה ועם בעלה, עימות הגובה ממנה מחיר כבד מאוד.
“אבנים” הוא סרטו הרביעי של תסריטאי ובמאי הסרט רפאל נדג’ארי, יליד צרפת, אך הוא הראשון שצולם בישראל (קדמו לו “הצל” מ-1999, “אני האח של ג’וש פולונסקי” מ-2001 ו”דירה 5C” מ-2002). נדג’ארי וצלם הסרט לורן ברונה בוחרים באסתטיקה קולנועית ריאליסטית ואינם בוחלים בשוטים ארוכים וסצנות ממושכות המציעות מבט אחר מזה שראינו עד אז בקולנוע הישראלי שעסק בחברה המזרחית המסורתית. התוצאה היא יצירה נועזת וייחודית שכמו הולכת ומשתבחת עם השנים.
הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין, ובהמשך הוצג בשלל פסטיבלים (כולל פסטיבל הקולנוע ירושלים) וזכה בשורה של עיטורים, בהם הפרסים הגדולים בפסטיבלים של ז’נבה וסביליה. הסרט אף זיכה את אסי לוי במועמדות לפרס האקדמיה האירופית לשחקנית הטובה ביותר, לצד שחקניות כמו אימלדה סטנטון ופנלופה קרוז.

אולי יעניין אותך גם...

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds