אור

100 דקות, 2004
סוגה:
סרט עלילתי
  • דירוג
בימוי: קרן ידעיה
משחק: רונית אלקבץ, דאנה איבגי, מישר כהן, קטיה זימבריס, שמואל אדלמן
חברת הפקה:טרנספקס הפקות בע"מ
צילום: לורן ברונה
שפה: עברית
|
כתוביות: אנגלית, עברית

שגרת יומה של אור, כמעט בת 18, רצופה עבודות אינסופיות: שטיפת כלים במסעדה, איסוף בקבוקים ונקיון חדר המדרגות של הבניין שבו היא גרה. כשהיא אינה עובדת, אור הולכת לבית הספר ומטפלת באמה, רותי, שעוסקת בזנות כבר יותר משני עשורים. מצבה הגופני של רותי מידרדר. כשהיא משתחררת מעוד אשפוז בבית החולים, אור מוצאת לה עבודה בנקיון בתים ומחליטה שכעת הכל יהיה אחרת.
סרט הביכורים של קרן ידעיה, בכיכובן של רונית אלקבץ ודאנה איבגי, זיכה את הקולנוענית בחמישה פרסים בפסטיבל קאן 2004, ובראשם מצלמת הזהב (הפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר מתוך כל מסגרות הפסטיבל). הסרט זכה לעיטורים רבים נוספים בישראל ובעולם, גרף את פרס וולג’ין לסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים, שבו גם הוענק פרס השחקנית לרונית אלקבץ. בהמשך זכתה דאנה איבגי בפרס אופיר לשחקנית המצטיינת עבור תפקידה בסרט.
ידעיה והצלם הקבוע שלה, לורן ברונה, בחרו במהלך הצילומים לא להזיז את המצלמה כלל, בחירה שאִפשרה להם להרכיב את הסרט מסדרה מתמשכת של שוטים סטטיים, כאשר הדמויות לא אחת יוצאות מהפריים או נחתכות בידי גבולותיו. הבחירה הייחודית הזו, המעניקה לסרט חלק ניכר מהתנופה הקולנועית שלו, פורשה בידי רבים כאמירה חברתית ביקורתית: “קיטוע הגוף על ידי גבולות הפריים מסמל את השיסוע האלים והטראומטי המוסב לגופן של רותי ואור” (ד”ר רז יוסף).

אולי יעניין אותך גם...

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds