• נתקלתי בתקלה או נשארתי ללא תשובה לשאלה. כיצד ניתן ליצור איתכם קשר?

באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני archive@jfc.org.il.

  • האם הצפייה בסרטים באתר הארכיון כרוכה בתשלום?

במדור “המבט ההיסטורי”, כל הסרטים והחומרים ההיסטוריים ניתנים לצפייה בחינם. במדור “המבט האמנותי” חלק מהסרטים ניתנים לצפייה בחינם, ואחרים ניתנים לצפייה מיידית, בכפוף להזמנה, למשך 72 שעות.

  • מדוע הצפייה בחלק מהסרטים כרוכה בתשלום?

אנו שואפים להנגיש כמה שיותר חומרים בחינם, אבל במקרים שבהם בעלי הזכויות על החומרים מתנים את השימוש בהם בתשלום – אנחנו מחויבים להיענות לבקשתם.

  • האם יש ברשותכם את כל הסרטים שהופקו בישראל?

בארכיון הסרטים הישראלי בסינמטק בירושלים שמורים כמעט כל הסרטים שהופקו בארץ. באתר מופיעים רק הסרטים שיש לנו זכויות הנגשה עבורם, בחינם או בתשלום.

  • אם לא מצאתי באתר תוכן מסוים, למי ניתן לפנות?

אנחנו ממליצים לחפש את התוכן המבוקש בקטלוג הסרטים שלנו, בקישור הזה (יעלה בקרוב). אם לא הצלחתם למצוא שם את התוכן, כתבו לנו: archive@jff.org.il.

  • באילו שפות מקוטלגים הסרטים באתר?

כל הסרטים מקוטלגים בעברית ובאנגלית. לצערנו, לסרטים עדיין אין תרגום וכתוביות בעברית. אנחנו עובדים על זה.

  • האם כל חומרי הארכיון זמינים באתר?

לא. באתר מופיעים רק כ-5% מנכסי הארכיון. לאתר עולים רק סרטים שבעלי הזכויות עליהם העניקו הסכמה מפורשת לכך. אנו מעדכנים את האתר באופן שוטף, ומוסיפים לו עוד ועוד תכנים. לקטלוג הסרטים. (קטלוג הסרטים יעלה בקרוב)

  • נתקלתי בבעיה בתהליך ההרשמה. מה עלי לעשות?

אפשר ליצור עמנו קשר דרך עמוד שירות הלקוחות באתר.

  • האם ישנה אפשרות לשמור סרטים לצפייה מאוחרת?

כן. משתמשים רשומים יכולים לנהל יומן צפייה ולסמן סרטים לצפייה או להזמנה מאוחרת. שימו לב: כשמזמינים צפייה בסרט בתשלום, יש לצפות בו בתוך 72 שעות מרגע ההזמנה.

  • כיצד איך ניתן לצפות בסרט עם תרגום לאנגלית?

אם לסרט יש תרגום, יש להפעילו באמצעות לחיצה על הכפתור “תרגום” (תמונה קטנה) בסרגל השליטה של הצפייה בסרט, בצד ימין. לצערנו, כרגע לרוב הסרטים אין כתוביות או תרגום לאנגלית. אנחנו עובדים על זה.

  • האם יש באתר רק תכני וידיאו/סרטים?

בעיקר, אבל לא רק. האתר כולל גם מידע נוסף – עמודי אישיות, חומרי העשרה ועוד.

  • ברצוני להוסיף סרט לארכיון. מה עלי לעשות?

אם יש ברשותכם חומרים רלבנטיים עבור הציבור הרחב, למשל כאלה המתעדים בפילם מקומות ואירועים חשובים ומעניינים, נשמח לצפות בהם. לשם כך ניתן ליצור קשר עם מנהל הארכיון, מאיר רוסו, בכתובת Meirr@jer-cin.org.il.

  • מצאתי בבית סרטים ישנים על סלילי פילם בפורמט 8/16 מ”מ. זה מעניין אתכם?

זה עשוי מאוד לעניין אותנו. אם מדובר בחומרים היסטוריים, אנחנו לעתים גם מממנים דיגיטציה של החומרים. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכתובת Meirr@jer-cin.org.il.

  • האם ניתן לשאול סרטים מהארכיון?

איננו נוהגים להשאיל סרטים לגורמים פרטיים. אם אתם מעוניינים לצפות בסרט לצורכי מחקר והסרט אינו נגיש באתר, אתם מוזמנים לפנות אלינו. אם אתם מייצגים מוסד תרבות שמעוניין להקרין סרט לציבור הרחב – גם במקרה זה, צרו עמנו קשר.

המבט ההיסטורי

  • אילו חומרים ניתן למצוא במדור “המבט ההיסטורי”?

“המבט ההיסטורי” מכיל חומרי ארכיון היסטוריים שעברו קִטלוג ותיוג, וחולקו לקטעים קצרים שקראנו להם “רגעים בישראל”. רוב הרגעים לקוחים מאוספים של יומני חדשות שהופקו בישראל בשנים 1927–1968. בנוסף ניתן למצוא במדור חומרים נדירים מתחילת המאה ה-20 וחומרים ביתיים מיוחדים.

  • מהו “רגע בישראל”?

המונח “רגע בישראל” מתאר קטע מסרט היסטורי, אייטם מיומן חדשות או קטע מתוך חומרים ביתיים שצולמו בעבר, המספר את הסיפור של החיים בישראל בתמונות נעות.

  • מהי אסופה?

אסופה היא מעין תערוכה דיגיטלית של מקבץ רגעים (קטעי ארכיון) וטקסטים שנכתבו במיוחד על נושא מסוים על ידי חוקרים, היסטוריונים ואנשי תרבות.

  • כיצד עורכים חיפוש במדור “המבט ההיסטורי”?

כלי החיפוש של “המבט ההיסטורי” מאפשר לכם לבצע חיתוכים שונים לשם סינון רשימת הסרטים. בעת הקלדה בשדה החיפוש (משתי אותיות ומעלה), המערכת תציע לכם תגיות רלבנטיות. לחיצה על אחת האפשרויות תפעיל את מנגנון הסינון. ניתן לבחור גם באפשרויות מתוך רשימות האישים והנושאים המופיעים בכל קטע וקטע. כמו כן, ניתן לבצע סינון לפי עשורים. ניתן גם פשוט להתחיל לשוטט על המפה, להתקרב ולבחור נקודות – ולראות מה צולם בהן, בפס הסרטים שמשמאל.

  • כיצד מופיעות תוצאות החיפוש במדור “המבט ההיסטורי”?

במחשב: כל הסרטים העונים להגדרות החיפוש יופיעו ברשימה מצד שמאל. על המפה יוצגו כל הנקודות שבהן צולמו הקטעים (שימו לב, לעתים סרט אחד יופיע ביותר ממיקום אחד).

בטאבלט ובמובייל: כל הסרטים העונים להגדרות החיפוש יופיעו מתחת למפה (חפשו את החץ בפס הכחול שבתחתית המפה).

  • איך עובדים עם המפה?

כמו שמעיינים במפה של גוגל. ניתן להזיז אותה באמצעות גרירה, להתקרב ולהתרחק, וניתן ללחוץ על נקודה או קבוצת נקודות כדי להתמקד בהן. כל תזוזה של המפה תגרור עדכון של רשימת הסרטים שיופיעו משמאל, בהתאם למה שמוצג במפה באותו רגע.

  • בכמה תכנים ניתן לצפות בחינם?

כל החומרים במדור “המבט ההיסטורי” נגישים לצפייה בחינם וללא הרשמה. עם זאת, אנו ממליצים להירשם לאתר – משתמשים רשומים יכולים גם לשמור קטעים שאהבו, לדרג אותם, לכתוב ביקורות אישיות ועוד.

  • האם ניתן לשתף את התכנים המופיעים באתר ארכיון הסרטים?

כן. ניתן לשתף סרטים, רגעים וגם אסופות באמצעות לחיצה על כפתור השיתוף.

  • האם מותר להוריד את הסרטים?

לא. הורדת סרטים או חלקים מהם אסורה, ועלולה להיחשב הפרה של זכויות יוצרים ושל תנאי השימוש באתר.

  • ארצה למצוא סרט ספציפי. כיצד אוכל למצוא אותו?

ניתן לחפש על פי התגיות בחיפוש ההיסטורי, או לעבור לקטלוג הארכיון לשם חיפוש יותר חופשי.

  • זיהיתי בן משפחה או מכר בסרט. כיצד אוכל לוודא שהוא מתויג או משויך לסרט?

אם מדובר במידע שיש בו חשיבות עבור הציבור הרחב, כתבו לנו באמצעות עמוד יצירת הקשר.

  • גיליתי טעות בקטלוג. מה ניתן לעשות?

כתבו לנו באמצעות עמוד צוות האתר – ציינו מה הטעות, ובאיזה קטע היא מופיעה. אנו נבדוק זאת, ואם נגיע למסקנה שאכן נפלה טעות – נתקן אותה.

המבט האמנותי

  • מהו המדור “המבט האמנותי” ומה ניתן למצוא בו?

במדור “המבט האמנותי” ניתן למצוא למעלה מ-200 סרטי קולנוע ישראליים עלילתיים ודוקומנטריים שלא היו נגישים בשום מקום, ובאיכות מצוינת. כמו כן כולל המדור אסופות של סצנות מתוך מגוון רחב של סרטים שנבחרו על ידי אנשי קולנוע ותרבות, וגם עמודי אישיות שמספרים בקצרה על יוצרי קולנוע ושחקנים בולטים המופיעים בסרטים שזמינים לצפייה באתר..

  • כיצד ניתן לחפש סרט מסוים?

באמצעות שימוש במנוע החיפוש של מדור “המבט האמנותי”, שנגיש בלחיצה על חיפוש מכל מסך בחוויה.

  • לכמה זמן תקפה רכישת סרט?

מרגע הזמנת הסרט, הפריט יהיה זמין לצפייה במשך 72 שעות.

סינמטק אונליין

  • מה זה “סינמטק אונליין”?

לאור המצב, לא צריך לצאת מהבית. תכני הסינמטק הותאמו והונגשו במיוחד עבור האתר, כדי שתוכלו להמשיך לחוות אותם גם מרחוק. בין התכנים ניתן למצוא את סרטי הסינמטק, פסטיבל הסרטים, קורסים, סדנאות ועוד.

גבייה ותשלום

  • האם ניתן לשנות את אמצעי התשלום שלי באתר?

לא. אפשר לפנות אלינו באמצעות עמוד שירות לקוחות, ואנו נחזור אליכם.

  • כיצד ניתן לבטל רכישת סרט?

לא ניתן. מרגע הזמנת הסרט, התשלום מתבצע ונשלחת אליכם קבלה. במקרים חריגים ניתן לפנות אלינו באמצעות עמוד שירות לקוחות.

  • האם ניתן לצפות בחשבונית באתר?

עם סיום ההזמנה נשלחת קבלה לכתובת הדואר האלקטרוני שהזנתם. אם נתקלתם בבעיה, דווחו לנו עליה באמצעות עמוד שירות הלקוחות.

פרטיות

  • הזנתי פרטים לאתר. האם המידע האישי שלי והמידע על אמצעי התשלום שלי מאובטחים?

כן. האתר מאובטח בתקן המחמיר PCI DSS1.

  • האם הפרטים האישיים שלי נשמרים באתר לצורך שימושים נוספים? האם הם מועברים לידי צדדים שלישיים?

הפרטים נשמרים במערכת הסליקה, ובה בלבד, כדי שתוכלו לבצע הזמנות עתידיות ללא הרשמה מחודשת. פרט לכך, הפרטים אינם נשמרים בידי הסינמטק, והם אינם מועברים לצד שלישי כלשהו.

זכויות ושיתופי פעולה

  • אל מי פונים כדי להשתמש בחומרי הארכיון במדיה חברתית, או כדי לשתף פעולה עם הארכיון?

ניתן לשתף את החומרים שלנו במדיה חברתית באמצעות כפתור השיתוף באתר. לשיתופי פעולה מסוג אחר אתם מוזמנים לפנות אלינו לכתובת archive@jff.org.il.

  • ברצוני להסדיר זכויות לשימוש בקטע שבו צפיתי. מה עלי לעשות?

בסוף התיאור של כל אחד מאוספי הארכיון מצוינים שמותיהם של בעלי זכויות היוצרים ופרטי הקשר שלהם, אם הפרטים הללו ידועים לנו.

  • האם הארכיון מחזיק בזכויות היוצרים של כלל התכנים השמורים בו?

לא. הארכיון אינו בעל הזכויות של כלל החומרים. הנגשת התכנים באתר הארכיון נעשתה בהתאם להיתר מפורש בכתב מבעלי הזכויות.