מתוך הסרט “ימי חירום”, 1974, אוסף מכון לבון


יש לכם סרטים ביתיים מתקופת מלחמת יום הכיפורים? ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים מעוניין לשמר אותם לדורות הבאים

לקראת 50 שנים למלחמת יום הכיפורים שיצוינו בתקופת החגים 2023, ארכיון הסרטים של סינמטק ירושלים יוצא בפנייה לציבור הרחב בניסיון לאתר סרטים ביתיים שצולמו בימי מלחמת יום הכיפורים שהתרחשה ב-1973 וכן בחודשים שקדמו למלחמה והחיים ובחודשים שאחריה. זאת במסגרת פרויקט ייעודי לרגל 50 שנים למלחמה שיצוינו בשנה הבאה.

הארכיון, בו מופקדים למעלה מ-30,000 פריטים ויותר מ-4,500 שעות יצירה תוצרת הארץ, יוצא בימים אלה בקול קורא לאיתור סרטים ביתיים שצולמו בישראל בימי מלחמת יום הכיפורים בחזית ובעורף, על מנת לשמר את הסרטים ולחשוף אותם לציבור הרחב. זאת כחלק מתהליך הדיגיטציה שעושה הארכיון בשנים האחרונות, במסגרתו הוא מנגיש וחושף לציבור חומרי ארכיון המתעדים את החיים בישראל ב-125 השנים האחרונות.  

באתר הארכיון מונגשים אלפי סרטים ביתיים, יומני חדשות, סרטוני הסברה ועוד. בין מגוון הסרטים ניתן למצוא תיעוד של החיים בישראל משנת 1896 ועד ימינו, ימי ראשית המדינה, תיעוד של ביקורים רשמיים בישראל של מנהיגי עולם וכוכבי תרבות ועוד.

רוני מהדב לוין, מנכ”ל סינמטק ירושלים: “לשימור ההיסטוריה האודיו ויזואלית של החיים בישראל והנגשת קטעי הארכיון לציבור הרחב באמצעות אתר ייעודי, חשיבות רבה בהעברת הסיפור ההיסטורי לדורות הבאים.”

במהלך השנים של העבודה על פרויקט הדיגיטציה נחשף צוות הארכיון לקטעים נדירים שספק אם היו נשמרים לאורך הדורות ומגיעים לקהל הרחב. במסגרת הפרויקט הנוכחי קוראים בארכיון לציבור להעביר סרטים שצולמו בישראל במהלך מלחמת יום הכיפורים שהייתה משמעותית במיוחד בחייהם של ישראלים רבים ואירוע משמעותי בהיסטוריה של מדינת ישראל. באמצעות הפרויקט הארכיון  מבקש לשמר ולחשוף את החומרים לציבור.

לפרטים נוספים ולמסירת סרטים אנא פנו אלינו במייל: yomkippur@jfc.org.il

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds