ערן קולירין הוא במאי ותסריטאי. סרטי הקולנוע שלו מתאפיינים בדרך כלל בהומור דק ובמבט ביקורתי פילוסופי על החברה הישראלית והמצב הפוליטי בארץ. הוא מרבה לעסוק בתא המשפחתי, במסעות של משפחות ובמסעות הנפרדים, האישיים, של הפרטים שמרכיבים אותן. את השפה הקולנועית הייחודית שלו מעצב קולירין עם שותפו הקבוע ליצירה, הצלם שי גולדמן. בטלוויזיה, קולירין היה שותף בכתיבת הסדרות “שבתות וחגים” ו”מעורב ירושלמי”.
עד מועד כתיבת שורות אלה ביים קולירין ארבעה סרטי קולנוע, וארבעתם זכו להערכה רבה בארץ ובעולם. סרט הביכורים שלו, “ביקור התזמורת” (2007), זכה בשמונה פרסי אופיר, בהם פרסי הסרט, התסריט והבימוי הטובים ביותר. “ביקור התזמורת” גרף גם שלל פרסים בפסטיבלים מרכזיים ברחבי העולם, בהם פרס חביב השופטים, פרס השופטים הצעירים ופרס איגוד מבקרי הקולנוע במסגרת “מבט מסוים” בפסטיבל קאן; פרס השחקן הטוב ביותר לששון גבאי ופרס תגלית השנה לקולירין מטעם האקדמיה האירופית לקולנוע; הפרס הגדול בפסטיבל טוקיו והפרס לסרט הטוב ביותר בפסטיבל מינכן. ב-2016 עוּבּד “ביקור התזמורת” למחזמר אמריקאי שהועלה בברודוויי וזכה בעשרה פרסי טוני.
סרטו השני, “ההתחלפות” (2011), היה מועמד לתשעה פרסי אופיר, השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה וגרף פרסים בפסטיבלים נוספים ברחבי העולם, בהם פרס הבימוי בפסטיבל סן־פרנסיסקו. “מעבר להרים ולגבעות” (2016), סרטו השלישי, הוצג במסגרת “מבט מסוים” בפסטיבל קאן והיה מועמד לשישה פרסי אופיר. משחקה של שירי נדב־נאור בסרט זיכה אותה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים.
סרטו הרביעי, “ויהי בוקר”, הוצג במסגרת “מבט מסוים” בפסטיבל קאן וזכה בפרסי הסרט, התסריט והשחקן הטובים ביותר בפסטיבל חיפה. בטקס פרסי אופיר גרף “ויהי בוקר” שבעה פרסים, בהם פרסי הסרט, התסריט והבמאי הטובים ביותר.
ערן קולירין הוא בנו של הבמאי גדעון קולירין. השניים שיתפו פעולה בסרט “צור הדסים” (1999) – קולירין האב ביים וקולירין הבן כתב את התסריט, שזיכה אותו בפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים.