אדגר הירשביין (1919–2006) היה צלם סטילס ועיתונות, וכן צלם ובמאי של סרטים דוקומנטריים. הוא נולד ביוגוסלביה, ובמהלך מלחמת העולם השנייה הצטרף לפרטיזנים. לאחר המלחמה עלה הירשביין לישראל. בהמשך היה מבעלי האולפן הירושלמי "סרטי הבירה", שפעל בשכונת עין־כרם, לצד שותפיו פרד צ'סניק ואל פוטשניק.
בין הסרטים התיעודיים וסרטי ההסברה שביים: "בעקבות העבר – המשלחת למדבר יהודה" (בימוי משותף עם רולף קנלר, 1961), "עיר ושמה אילת" (1963), "קייטנות לאמהות ולילדיהן" (1972) ו"שני צדדים לסיפור אחד" (1978).
בין הסרטים התיעודיים וסרטי ההסברה שצילם: "רציף 12" (אל פוטשניק, 1964), "דין משמעתי בצה"ל" (אביגיל יורש ויצחק יורש, 1968), "לאור הנרות" (אל פוטשניק, 1968) ו"אגם בר מזל" (לינה צ'פלין, 1979; צילום משותף עם יכין הירש). כמו כן צילם הירשביין את הסרט הקצר "יצחק ורבקה" (בן עויזרמן, 1954), שהתעתד להיות פרק הבכורה בסדרה תנ"כית על אבות האומה שתשודר בטלוויזיה האמריקאית.
הירשביין היה בין הצלמים שצילומיהם שימשו ליצירת הסרט הדוקומנטרי "ששת הימים" (אלפרד שטיינהרדט, 1968), שמורכב מצילומי ארכיון.