קרוב לבית

ורדית (וידי) בילו ודליה הגר
  • דירוג

סרטן של הבמאיות וידי בילו ודליה הגר מ-2005 היה הראשון (באורך מלא) שבאמת ניסה להתמודד עם החוויה של חיילות ועם הדינמיקה ביניהן כשאין מפקד זכר בסביבה. בספרו על חיילות מג”ב שנדרשות לזהות ולרשום עוברי אורח ערבים ברחובות ירושלים, הסרט מתאר את חוסר העניין וחוסר האונים שלהן אל מול המטלה המאוד לא נעימה שהוטלה עליהן. בהקשר הפוליטי והמוסרי הזה, אין תמה שהמפקדות מאופיינות כמורעלות ואנטיפתיות, והסרט נוטה באופן ברור לטובת החיילות העצלניות/מרדניות שנוטשות את משמרתן ודואגות להזהיר זו את זו כשהמפקדת מתקרבת. נראה שרק במאיות יכולות לדמיין אחווה בין נשים.

במרכז הדרמה ניצבים היחסים בין מירית (נעמה שנדר) וסמדר (סמדר סייר) שצוותו להסתובב יחד ברחובות. השתיים שונות זו מזו משלל בחינות, כולל ביחסן למשימה שהוטלה עליהן, וזה מייצר ביניהן מתח. אבל אחרי שמטען חבלה מתפוצץ ליד מירית, סמדר עושה למענה מעשים שרק חברה טובה עושה. בהתחלה מירית דוחה את המחוות שלה, אבל אל סצנת השיא, שבה הן מתמודדות עם תוצאה מחרידה של הגזענות שבבסיס הפרופיילינג שהן מבצעות, הן כבר מגיעות יחד כחברות אמיתיות.

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds