פרמיירות חוזרות - ההזיה האירוטית

5 דקות, תאריך לא ידוע
  • דירוג
ללא כתוביות

גוטמן העדיף תמיד את האקספרסיוניסטי על פני הריאליסטי, המלאכותי על פני הטבעי, הדמיון על פני המציאות. חשוב היה לו להקפיד על הדרך שבה הדברים נראים, מצולמים ומעוצבים. הוא ברא קולנוע מודע לעצמו. התחושה של אקספרסיוניזם וראייה סובייקטיבית נוצרת לעתים על ידי שימוש בהזיות ובחלומות בהקיץ, ואלה לוו במוזיקה קלאסית או בקטעי אופרה, ולפעמים דווקא בהשתקת המוזיקה. השימוש בהזיה בא לידי ביטוי כבר בסרטו הראשון, “פרמיירות חוזרות”: נער רגיש (צביקה שמואלי) העובד בתיאטרון בובות מסתגר בחדרו ועורך מעין טקס פרטי, כולל נרות, איפור והאזנה לתקליט, שבמהלכו הוא מפנטז על אחד מעובדי תיאטרון הבובות – גברבר שחום, שרירי ומתולתל (ארנון צדוק). מאז, רוב ההזיות בסרטי גוטמן הן הומו־ארוטיות.

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds