- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
“ערב בלי נעמה”, סרטו של הבמאי והמרצה משה (ז’יל) צימרמן, יצא בקיץ 1992 והתקבל בביקורות מעורבות. רק צופים מעטים צפו בו בזמן אמת. עלילת הסרט הסתמכה על חוויות שעבר יוצרו בסצנת הבליינות. צימרמן (שאת דמותו בסרט מגלם המפיק מיכה שרפשטיין) נהנה באותן שנים לשוטט אחוז תזזית בין מסיבות ופאבים ולהתחיל עם בחורות – אז אפשר להבין למה חלק נכבד מהסרט מתרחש בפאב. למקום הבילוי מגיעים אנשי תקשורת וקולנוע כדי לחגוג או לסקר את יום הולדתה של נעמה, אבל היא עצמה מבוששת לבוא.
“אני חושב שהתופעה הזו של פאבים, שהוצגה בסרט, מייצגת איזה רצון ישראלי לחיות איזה חיים נהנתניים, שיש בהם סוג מסוים של סיפוק מיידי”, אמר צימרמן בראיון למקומון “העיר”, “ומצד שני, לגיטימציה למתירנות וסוג מסוים של דברים שפעם היו אסורים”.
אפרופו דברים שפעם היו אסורים, אחד הסיפורים הבולטים ב”ערב בלי נעמה” עוסק בשכטר בעל טור, מבקר ומלך חיי הלילה, הומו מוחצן ונשי שמתאהב נואשות ביניב (ערן איווניר), סטודנט לקולנוע. יניב מפלרטט איתו ומשחק ברגשותיו, אבל בסופו של דבר מעדיף נשים. הסיפור הזה משחזר פרשייה רומנטית מהביוגרפיה של הח”מ, שהרבה להסתובב ולבלות עם צימרמן.
הדמות של שכטר נכתבה אמנם בהשראתי, אך גילם אותה נעם מאירי. אני מופיע בסרט בתפקיד עצמי, יושב בשולחן העיתונאים עם דורית חכים ודורון צברי. בסצנה שבחרתי עבור האסופה, קמינר ושכטר נפגשים בשירותים, מתנצחים ביניהם ועוקצים זה את זה על איכויות הכתיבה שלהם, וגם דנים בשאלה האם הפאב שבו הם מבלים עדיין טרנדי או שמא נס לחו וכדאי לעבור לבלות בפאב “הצנצנת” האופנתי יותר. כן, זה נשמע סבוך ומבלבל, ויש מי שיגידו – מאוד גודארי, או פוסט־מודרניסטי ורפלקסיבי.
לכמה מהמבקרים היו השגות על ייצוג ההומואים בסרט. אורי קליין כתב ב”הארץ” ששכטר, כדמות, הוא “הומוסקסואל מוחלט, עם כל הגינונים המאפיינים ביותר, אבל הוא גם הדמות הסימפתית ביותר בסרט”. לצימרמן היתה בשעתו תשובה למבקרים שסברו שההומואים מוצגים בסרט באופן סטריאוטיפי ומנייריסטי מדי. “להפך”, אמר, “אני חושב שהסרט נתן להומואים אפשרות להתקיים כשאר האנשים, למשל זה שהם מחזרים אחרי אנשים אחרים לא בצורה מיוחדת, אלא בתוך המסגרת הכללית. הם חיים ככל אדם”.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
This will close in 0 seconds