- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
מיכה שגריר, שתיעד את החברה הישראלית במשך חמישה עשורים, מצא בסרט זה את האלטר אגו האולטימטיבי שלו. דוד רובינגר, חתן פרס ישראל לצילום, תיעד במצלמותיו את תולדות מדינת ישראל מאז היווסדה. צילום הסטילס המקצועי הראשון שלו תפס קבוצה של צעירים ירושלמים בעודם משתלטים על רכב צבאי בריטי ומניפים מעליו דגל כחול־לבן עם היוודע החלטת האומות המאוחדות על הקמת מדינת ישראל ב-29 בנובמבר 1947. מאז הקפיד רובינגר להיות עד לכל האירועים המשמעותיים והדרמטיים שעברו על ישראל ועל תושביה, שאותם תיעד במאות אלפי צילומיו. “אני גאה שאין צילום אחד, בין אם מדובר באירוע היסטורי או בחיי היומיום, שאין בו איש או אשה”, אומר רובינגר בסרט.
בסיוע שגריר, שביים והפיק, רובינגר מציג את סיפור חייו, חוזר אל האנשים והמקומות שתיעד ומספק לצופים נקודת מבט חדשה על השינויים שהתרחשו בארץ לאורך השנים. החזרה לכל הדמויות המצולמות, לעתים עשרות שנים לאחר רגע צילומן, חושפת על המסך את התפרקות הסולידריות בחברה הישראלית ומכוונת זרקור אל עבר דמויות שהפכו לאייקון בזיכרון הקולקטיבי הישראלי וחיברו, בזמנן, בין הקהילות השונות.
באחד המפגשים המתועדים בסרט, שגריר מפגיש את רובינגר עם שתי מצולמות מהעבר. האחת צולמה במעברת כסלון בשנת 1949, שם תיעד רובינגר עולים מצפון אפריקה, והאחרת צולמה בכפר הערבי חלחול בשנת 1969, כשצה”ל פוצץ בית של מחבל וגרם לפציעתה של ילדה כתוצאה מההדף. החיפוש אחר שתי הנשים האנונימיות לכאורה משתלב עם העשייה התיעודית של שגריר, שבחנה באופן בלתי פוסק את יחסה של החברה הישראלית לערביי ישראל ושכנותיה – ובמקביל גם את תהליך קליטתם של יהודי צפון אפריקה וארצות ערב. בסרט זה, שתי הנשים שנלכדו בעדשה של רובינגר משלימות את הסיפורים שהתמונות האילמות והאיקוניות הדהדו.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.