נערת הפרברים

תאריך לא ידוע
  • דירוג
ללא כתוביות

בספרו “שטעטל בארץ ישראל” (2012) זיהה רמי קמחי “רטוריקה של ניוון והזנחה” בסרטי הבורקס, המתבטאת בין היתר בקומפוזיציות מרושלות ועריכה חסרת עידון התואמת את אתר הצילום המזדהה כשכונה המזרחית. ג’ורג’ עובדיה אינו במאי של סרטי בורקס (אף שלעתים מוזכר שמו בהקשר זה), ובכל זאת יש דמיון בין התיאור של קמחי לעיצוב הלוקיישנים בסרטיו – למשל, בסצנה הזאת מ”נערת הפרברים”. עם זאת, ובניגוד לפונקציה שאליה מתייחס קמחי, הבניין המתקלף והמט ליפול, כמו גם הדירה שחסרות בה דלתות ובוודאי גם צבע וסדר, אינם מייצגים קונטרה מעמדית לבית אמיד – הם בסך הכל חלק מאִפיון המקום (יפו העתיקה) והדמויות, שהן עניות מרודות אך מאושרות בחלקן, ואינן מתביישות להכניס אורחים למעונן הדל. עבור אבי, צ’וצ’ו וסוסיתא זהו “המקום הכי יפה בעולם”, כי שם נמצא הלב.

באדיבות סרטי שובל.

“נערת הפרברים” זמין לצפייה באתר ארכיון הסרטים הישראלי, לחצו לצפייה.

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds