נורית – "אני משתגע, אני משתגע, אלייך, אלייך, אלייך, אלייך"

ג'ורג' עובדיה
  • דירוג

המוזיקה היא חלק מהותי בשפה הקולנועית של ג’ורג’ עובדיה. הפתיחה של סרטו “נורית”, נקודת השיא המסחרית בקריירה שלו (המבקרים, להבדיל, התריעו כי “נורית” הוא “צלצול אזעקה לסרט הישראלי”, כפי שניסח זאת דוד פרלוב), היא אקספוזיציה שגרתית לכאורה: אנחנו לומדים מיד מי הם זוג האוהבים, שכמו במיוזיקל מתרגמים את הרומנטיקה לפזמון. העריכה מסונכרנת גם היא עם הז’אנר: פוקוס כפול בהצלבה ובהרמוניה מושלמת – חלוקת בתים ופזמונים בשוויון מוחלט. אך במילות השיר טמון יצר סוער בהרבה מהמקובל בשלב כה התחלתי של סרט, והסערה הזאת מאותתת על עומק הנפילה. סערה, שיגעון, טירוף, לב פצוע, דופק מכה – שריפה. הרגש מתפרץ ועולה על גדותיו, ומכין אותנו לאש הרגשות שתבעיר את העלילה.

מבין שלל הפזמונים המשובצים בסרטים של עובדיה, השיר “קרוב ורחוק” (אלבום המאגד שירים מפסקולי סרטיו נושא גם הוא שם זה) מייצג באופן המירבי והמיטבי את אופי עבודותיו. דודו ברק ושייקה פייקוב כתבו אותו, ששי קשת ונירה גל ביצעו. יונה אליאן, המגלמת את נורית, שרה רק בליפ־סינק.

באדיבות סרטי יונייטד קינג.

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds