- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
הסופרים אתגר קרת ושירה גפן הוכיחו בפסטיבל קאן 2007 שהם גם קולנוענים מוכשרים כשסרטם “מדוזות” גרף את פרס מצלמת הזהב, המוענק לסרטי ביכורים. הסרט, המשלב שלושה סיפורים המתנקזים אל חוף הים של תל־אביב, הצליח לגבור על 32 סרטי ביכורים אחרים. הבמאי הרוסי פבל לונגין, שישב בחבר השופטים, נימק כך את הבחירה ב”מדוזות”: “זהו סרט שאהבנו במיוחד בגלל האנושיות, הפיוטיות והרגישות הגדולה שלו”. בטקס הסיום של הפסטיבל, כשקרת וגפן עלו לבמה כדי לקבל את הפרס, הם היו נרגשים, מבולבלים ומשועשעים. קרת עשה פרצופים ואמר בנאום התודה: “מאז הבר מצווה שלי לא לבשתי חליפה”.
“מדוזות” משופע סצנות פיוטיות, חינניות, מפתיעות. הזוג קרת־גפן בחר לשבץ בפרויקט שלפנינו את זאת שבה בתיה המלצרית (שרה אדלר) מגיעה לתחנת משטרה עם ילדה שכרגע יצאה מהים כדי לברר למי היא שייכת, ולבסוף הילדה יוצאת אחריה. “בלילה שלפני צילום הסצנה בתחנת המשטרה הודיע לנו מנהל ההפקה שהלוקיישן נפל, ושנותרו לנו 14 שעות למצוא לוקיישן חדש”, נזכרים השניים. “מחוסר ברירה נאלצנו לצלם במקום היחידי שהצלחנו למצוא בטווח הזמן הקצר: משרד נסיעות. הלוקיישן החדש היה הפוך לגמרי מכל מה שדִמיינו: נטול חלונות, תקרה נמוכה, מעופש. צילומי הסצנה התחילו באווירה מדכדכת, אבל מהר מאוד גילינו שהמגבלה שנכפתה עלינו דווקא תרמה לסצנה. השוטר (צחי גראד), שאמור היה לשבת במשרד מרווח ומואר, נראה פתאום כמו ענק מובס הכלוא בחלל קטן, והעליבות של המקום שיקפה את חוסר האונים שלו. ופתאום הסצנה שאמורה היתה להציג מפגש עם שוטר ביורוקרט ואטום הביאה משהו אחר: שוטר שבאמת רוצה לעזור אבל לא מסוגל. זה היה הרגע שבו הבנו את ההבדל המהותי בין עולם הספרות שממנו באנו לעולם הקולנוע. בזמן שבכתיבה היצירה כולה מגיעה מדמיונו של הכותב/ת, בקולנוע יש שותפה נוספת ליצירה – המציאות, והמגבלות שהיא מציבה”.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.