- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
“לאט יותר” הוא מרד! אברהם הפנר יצר את 15 הדקות המושלמות האלה באותה שנה שבה הוצגו בבתי הקולנוע “הוא הלך בשדות” (המייצג המובהק של הקולנוע הלאומי ההירואי) ו”סיירים” (שלו כתב את התסריט) – וגם “999… עליזה מזרחי”, נציג הקולנוע העממי־פופולרי. ככל יצירה מודרניסטית גדולה, גם “לאט יותר” מורד בקודמיו – במקרה זה הקולנוע הדומיננטי שמשל באקרנים בעשורים הראשונים של מדינת ישראל. הפנר הסיט את המצלמה משדות הקרב והקטל והפנה אותה אל תוככיה של דירה קטנה בתל־אביב. הוא התרחק מהגיבורים הקבועים של הקולנוע הישראלי – הצבר המסוקס, ולהבדיל הגיבור המזרחי הפיקח והערמומי – והתמקד באשה זקנה וכמושה המביטה בעצמה במראה. המלחמה על האדמה התחלפה במלחמה אחרת, שקטה יותר – מלחמה אקזיסטנציאליסטית של זוג נשוי ומבוגר ברגע של משבר.
המרד של הפנר לא מתבטא רק בתוכן, אלא גם בצורה – המלל בסרט נמסר כולו בווייס־אובר המציג את זרם התודעה של הדמות הראשית, את מחשבותיה. בזמן שקולנוענים אחרים חגגו את החיים, את הניצחון, הפנר התמקד במוות – המוות של הקשר, של האהבה, והמוות הפיזי שאורב לדמויות המבוגרות ומתקרב עם כל יום שעובר. צילום התקריב הארוך של השחקנית פני ליוביץ’ מתאפרת מול המראה כפי שנלכד לנצח בעדשת מצלמתו של אדם גרינברג הוא מצילומי הפורטרט היפים שנראו בקולנוע הישראלי. אל מול הדרמה הגדולה שמנסה הקולנוע הישראלי להציג בסוף שנות ה-60 – שנים של אופוריה – הפנר מצלם ליד הדרמה. וכך גם מסתיים הסרט. בהשלמה, לא ממש בפיוס: “בואי וניכנס לפנים, אחרת נתקרר ונחטוף עוד איזו גריפה”.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
This will close in 0 seconds