- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
גיתאי מצטיין בהנפקת סצנות פתיחה שנצרבות בזיכרון, וכזאת היא סצנת הפתיחה המעולה של “כיפור” (2000) – היא קולטת את אווירת יום כיפור, 6 באוקטובר 1973, את השקט שלפני הסערה ואת הרגע הקולקטיבי הזכור לכל ישראלי שחי אז: צפירות האזעקה, המכוניות הדוהרות וגיוס המילואים, שהפרו לפתע את הדממה והצום של שבתון התענית, עינוי הנפש, התשובה והסליחה.
הסרט נפתח כשגיבור הסרט (לירון לבו) הולך ברחוב עירוני שומם וריק כמעט לחלוטין בדרום תל־אביב. וכאן חותך גיתאי לסצנת סקס שהיא מועמדת רצינית לתואר סצנת הסקס הטובה, האמנותית, הייצרית והארוטית ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי: לבו מתעלס עם אשה צעירה (ליאת גליק) על סדין לבן שהולך ומוכתם בצבעים שידי שני האוהבים מורחות זה על גופה של זו וזו על גופו של זה. תחילה הצבעים בוהקים – אדום, ירוק, כחול, שחור, לבן – אך ככל שהם מתערבבים הם מתמזגים לצבע אחד, חום־ירוק. המצלמה ממוקמת בדיוק מעל הזוג. לבו מרים את עיניו בערך באמצע הסצנה ונועץ אותן במצלמה המתבוננת בו, ואז שב ועוצם אותן. בסופו של דבר, המצלמה “סוגרת” על הדמויות בתקריב עד שאי אפשר להבחין בפרטים בתוך בליל הצבע.
ואז נשמעת אזעקה, וג’יפים צבאיים דוהרים ברחוב הריק. לבו מתחיל לרוץ: הוא אוסף בפיאט 124 הישנה שלו את חברו ליחידה (תומר רוסו), ויחד הם נוסעים לצפון כדי לחפש את היחידה שלהם. חייהם של השניים, של גיתאי ושל כל שאר הישראלים כבר לא יהיו אותו דבר. “המלחמה היתה מאורע מכונן עבור הישראלים כאזרחים”, אומר גיתאי. “נגמר עידן התמימות. נגמר העידן שבו חשבנו שמנהיגי המדינה עושים הכל בשום שכל ובשיקול דעת, ושאנחנו נלך לכל מקום. נוצרו סדקים בתפיסה הזאת”.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.