- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
אחרי שסיים את “חסד מופלא” החל הבמאי עמוס גוטמן לעבוד על סרט חדש, “זרים בלילה”, על פי תסריט מאת רזי לוינס. העלילה עוסקת בגבר ואשה, נוסעי מטוס שנחת נחיתת אונס בנמל התעופה בלוד, היוצאים למסע בתל־אביב הלילית. גוטמן, שנאבק במחלת האיידס, אושפז בבית חולים כמה ימים לפני תחילת הצילומים. המפיק דורון ערן נאלץ להחליפו בסרג’ אנקרי.
הסרט הגיע למסכים בנובמבר 1993, נקטל ועף מבתי הקולנוע אחרי שבוע אחד בלבד. פחות מאלף צופים צפו בו על המסך הגדול. עירית שמגר, המבקרת של “מעריב”, העניקה לו כוכב אחד. היא כתבה שישראל של “זרים בלילה” היא “עיר תחתית מבהילה” שבה משוטטים “אנסים בפוטנציה, חיילים חרמנים עד זוועה ושאר גברים איומים, רמאים, גנבים, מסוממים ומה לא”. ערן הדס כתב ב”ידיעות אחרונות” שתל־אביב מעולם לא נראתה מסוכנת יותר. “ג’ונגל פראי שכזה, דאון טאון מסריח. כרך לילי מעורר פלצות ומטיל אימה”.
אנקרי, בדיעבד, מתחרט על ההרפתקה. “זה סרט מקולל, שאף אחד לא ראה”, הוא אומר. “לפני שהסכמתי לביים את הסרט, כמה במאים חברים יעצו לי לא לעשות אותו. בסופו של דבר החלטתי לביים אותו”. בתפקיד הראשי הופיע אנתוני דלון, בנו של אלן דלון, כוכב הקולנוע הצרפתי האיקוני. “אני לא הייתי זה שבחר וליהק אותו”, מגלה אנקרי. “ידעתי שהוא ירש מאביו את גחמותיו, אבל לא את הכישרון שלו. ניסיתי לפצות על הבחירה המצערת הזאת על ידי ליהוק של שחקנית צרפתייה צעירה – שרלוט ורי, ששיחקה ב’סיפור חורף’ של אריק רוהמר. הערבוב של שחקן סרטי פעולה ושחקנית קולנוע איכותית היה אמיץ, אבל התברר שזה היה חיבור קטסטרופלי ולא היתה ביניהם כימיה. לא היא ולא הוא רצו לשחק יחד, וזה ניכר על המסך. למרות שמדובר בסרט רע, באופן מוזר כל סצנה בנפרד מבוימת היטב”.
אנקרי גאה במיוחד בסצנה שבה גיבורי הסרט יוצאים לבלות במועדון תל־אביבי אפלולי. הומו ראוותני בתלבושת כסופה (הח”מ) מנסה לפתות את דלון, בעוד חברתו למסע מסייעת לצעירה שעשתה סמים בשירותים. “המצלמה של יעקב אייזנמן הותקנה על דולי ועקבה אחר ההתרחשות במועדון, שבו הופיעה להקת רוק, ונעה בין השחקנים”, אומר אנקרי. “הודות לצילום וגם לעריכה של טובה אשר נדמה שסצנת המועדון צולמה בסרט אירופי, ולא בסרט ישראלי מראשית שנות ה-90”.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
This will close in 0 seconds