- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
“החיים על פי אגפא” אמנם מתרחש “בעוד שנה מהיום”, והוא אפוף הלך רוח אפוקליפטי, אך למעשה הוא תוצר מובהק של המציאות הישראלית ברגע ההיסטורי שבו נוצר – ימי האינתיפאדה הראשונה. דיין, המספיד ומקונן על גוויעת הצבר הישראלי, מציג חברה ישראלית אלימה, מאצ’ואיסטית, מקוטבת וגזענית. באחת הסצנות שמבטאות זאת, צ’רניאק, זמר־פסנתרן הבית (דני ליטני), מזמר שיר שחיבר לכבוד סמיר (אכרם תלאווי), הטבח של הפאב שהוא גם אקטיביסט פלסטיני, שנפצע במהלך פעילות לתפיסת מבוקשים. רגע לפני שהוא פוצח בשירה, צ’רניאק אומר בסרקזם: “כל הכבוד לצה”ל, שפוצץ לסמיר את הראש”. אחד הבליינים, נימי (שרון אלכסנדר), סגן אלוף ומפקד יחידה מובחרת שנפצע בהיתקלות ומגיע לפאב עם פקודיו הקולניים והבהמיים, מביע את סלידתו מהשיר. “נראה לי שנפלנו פה לפי הטבעת של השמאל”, הוא מכריז.
בתור קונטרה, חבורתו של נימי, שלא מחבבת ערבים בלשון המעטה, מזמרת גרסה גזענית, דוחה ובוטה ל”הליכה לקיסריה” של חנה סנש. בהמשך, החיילים מנסים להשליט סדר במקום, ממש כמו שהם עושים בשטחים הכבושים והמתקוממים. דיין העיד שהסרט שלו, ובמיוחד הסוף האלים, הוא “סוג של מרד” – וגם המבט שלו על “מה שמתרחש או עתיד להתרחש אצלנו, ובעצם בכל מקום. קריסה מוחלטת, התמוטטות של כל המערכות כתוצאה מהוויתור הגדול על כל האמיתי שבנו”.
אגב, במסמך שפִרסם דיין לקראת יציאת “החיים על פי אגפא” הוא התעקש שהסרט א־פוליטי, וסיכם את עלילתו כ-12 שעות ב”חייהם של כשמונה אנשים ההולכים לאיבוד דרך פאב בשולי הפנאי, היכן שהדקדנס האורבני חוגג את התמוטטות ה’סגולה’, את כיבוי ה’אור לגויים’, את ריסוק איברי השפה והגוף, את חריקת שיני השמאל־ימין, האשכנזי־ספרדי, הנוצרי־יהודי, הערבי־ישראלי. קריסת התרבות אל מפלס ההרס העצמי”.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
This will close in 0 seconds