אריאנה – קודם הסיפור

ג'ורג' עובדיה
  • דירוג

סימן היכר מובהק של מלודרמה הוא הבדלים בינאריים, קוטביים, בין מעמדות ותפיסות עולם – מאפיין שניכר במיוחד בסצנה שבה כוכבה חסרת הכל מתעמתת עם עורך הדין גבריאל שמיר ומגלה לו שהוא הכניס אותה להריון. סיקוונס הפתיחה שקדם למפגש מר זה מצביע כמעט ללא מילים על ההיררכיה בין השניים: במכוניתו בעלת הגג הנפתח מתקדם עו”ד שמיר אל עבר כוכבה. כפי שניתן יהיה לראות, שמו הולך לפניו – בניגוד אליה, הערירית, שנושאת רק שם פרטי. כוכבה עומדת על המדרכה ומבקשת טרמפ לירושלים, ולאחר סקירה חטופה הפרקליט מזמין אותה להצטרף. המקטרת בפיו אינה רק מקטרת, אלא רמז מטרים למה שיתרחש בסיום הסיקוונס, שבו השניים מתנשקים בחדר מלון. חודשיים לאחר מכן, במשרדו, כוכבה אובדת העצות דורשת משמיר ליטול אחריות, ואילו הוא מבקש לשלוח אותה לדרכה עם חבילת מזומנים ועצה – לבצע הפלה. ברגע השיא המציג את אותם הבדלים של שחור ולבן, כוכבה מוכיחה את טוהר לבה כשהיא זורקת את הלירות בפניו של עורך הדין המושחת ומנבאת שהוא עוד יצטער על כך.

שתי הערות בשולי הסצנה: לאחר שכוכבה יוצאת מהמשרד, המצלמה של עובדיה חוזרת אל שמיר ומציגה אותו אוסף את השטרות, כאילו כדי להעצים את הבוז שהצופים אמורים לחוש כלפיו. ההערה השנייה נוגעת לדבר מה נוסף שנתפס בפריים של עובדיה: דמות בלתי מזוהה מההפקה נראית כשהיא יושבת על הרצפה. כך מתנגש העולם הבדיוני בזה שמחוצה לו ומספק שגיאה נדירה שאמנם מצביעה על רשלנות, אך גם מסמלת שלא במתכוון את סדר העדיפויות בסרטיו של עובדיה: קודם סיפור, אחר כך אמנות.

באדיבות סרטי שובל.

“אריאנה” זמין לצפייה באתר ארכיון הסרטים הישראלי, לחצו לצפייה.

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds