- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
בהשראת חנוך לוין וקרקסים נודדים בחר גיתאי לגבש סביבו אנסמבל של שחקנים שאיתם הוא נהנה לעבוד: ג’וליאנו מר ז”ל, יעל אבקסיס, חנה לסלאו, לירון לבו וקרן מור. לצדם הוא הצליח לגייס במהלך השנים סוללה מרשימה של כוכבות קולנוע מפורסמות ומוערכות: ז’אן מורו, חנה שיגולה, אן פריו, ז’ולייט בינוש ואפילו נטלי פורטמן, הסטארית ההוליוודית, שמפגינה את כישוריה ב”אזור חופשי” (2005) בתפקיד רבקה, אמריקאית שהגיעה לישראל בעקבות ארוסה ואז נפרדת ממנו. לאחר מכן היא עולה על מכונית שבה נוהגת אשה דתייה (חנה לסלאו, שגרפה את פרס השחקנית המצטיינת בפסטיבל קאן) העושה דרכה לאזור הסחר החופשי בירדן כדי לפדות חוב של בעלה, שנפצע בפיגוע.
“פורטמן הגיעה לפרויקט לאחר שכתבה לי כמה אימיילים ופקסים שבהם הביעה את רצונה לעשות איתי סרט”, מגלה גיתאי. מהופעתה של פורטמן זכורה במיוחד הסצנה הפותחת, שמציגה את פניה בתקריב של תשע דקות רצופות – שטופות דמעות, בתוך מכונית עומדת, על רקע השיר המרגש “חד גדיא” של חוה אלברשטיין. החצי השמאלי של התמונה מציג את פניה של פורטמן, החצי הימני את חלון המכונית. החלון סגור, ולא ניתן לראות את הנעשה בחוץ בגלל טיפות גשם המטשטשות את הנוף.
“בשלב מסוים פורטמן פותחת את החלון, אך שוב אין אנו מסוגלים להציץ אל הנוף הישראלי, כי הפעם השמש חזקה מדי, מסנוורת ושורפת את התמונה”, אומר גיתאי. “לא נותר לנו אלא לבהות במשחק העשיר של פורטמן ולנסות מדי פעם להציץ מחדש בנוף המטושטש בתקווה שנצליח לפענח את החלל שמעבר לחלון. המצלמה מתמקדת בפניה של פורטמן גם כשהמכונית מתחילה לנוע”.
גיתאי מספר שהשוט המרשים הזה כלל לא הופיע בתסריט, אלא נוצר במהלך הצילומים. “הוא תוצר של נסיבות שלבמאי לאו דווקא היתה שליטה עליהן: זה היה יום גשום, היתה אווירה מלנכולית, המכונית עמדה ברחבת הכותל, ואז נולד בי הרעיון לשוט. כשגמרתי לצלם אותו מיד הבנתי שאני צריך לפתוח איתו את הסרט. בגלל שאני אדריכל במקור, אני אוהב בפתיחת הסרטים שלי לבנות דלת, או מפתן, וליצור מצב שהקהל יעבור דרך המפתן הזה מהפקקים ומאולם הקולנוע אל עולם הסרט. בנוסף יש בזה איזשהו הסכם לא כתוב. כלומר, הבמאי אומר לצופה: ‘שים לב, אתה הולך להיכנס לסרט כזה, ואני אומר לך את זה מההתחלה כדי שהדברים בינינו יהיו ברורים, ואל תגיד לי אחר כך שלא ידעת'”.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
This will close in 0 seconds