- כל תכני הסינמטק פתוחים ללא הגבלת זמן
- מחיר מוזל על תכנים מתארחים
אחד הסרטים המצליחים והמוערכים בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי, שהחל כסרט גמר של רפי בוקאי בחוג לקולנוע של אוניברסיטת תל־אביב. בתום מלחמת ששת הימים, שני חיילים מצרים מחפשים את דרכם חזרה הביתה במדבר סיני השומם תחת השמש הקופחת. בניסיון להתחמק מהצבא הישראלי, הם ינסו הכל כדי להישאר בחיים. נקודת המבט של האחר, האויב, הופכת כאן לנשף מסיכות של זהות והישרדות.
חברת ההפקה קסטל של מיכה שגריר ודן ארזי, שפעלה כחממה ליוצרים מתחילים, סיפקה לבוקאי את הכלים כדי להרחיב את “אוונטי פופולו” מסרט גמר סטודנטיאלי לסרט עלילתי באורך מלא. בוקאי הושפע מסרטו הדוקומנטרי של שגריר “יומנו של חייל מצרי”, שהופק כשבע שנים קודם לכן ועסק גם הוא במסע של חייל מצרי בזמן מלחמה. השאלות הגדולות שמעלים שני הסרטים, הדוקומנטרי והעלילתי, דנות במהות המלחמה וזכרונה בחוויית היחיד אל מול חקיקתה בזיכרון הקולקטיבי ההירואי של אומות ומדינות. חשיבות הצילום והתיעוד בזמן מלחמה, המודגשת בכמה סצנות בסרט, מתכתבת עם רבים מסרטיו של שגריר, שתפסו בזמן אמת את מראות הקרב מנקודת מבט פרטית ואנושית, הרחק מהרעם היהיר של תותחי הטנקים ומטוסי קרב.
אחד החיילים ב”אוונטי פופולו” הוא שחקן בתיאטרון קהירי שגויס למילואים באמצע החזרות למחזה השייקספירי “הסוחר מוונציה”, שבו הוא מגלם את שיילוק היהודי. חילופי הזהויות בסרט מפגישים את החיילים מכל הצדדים עם האמת המרה לגבי גבולות לאומיים, דתיים ופוליטיים, שבהכרח מרדדים את זהותם והופכים אותם לדמויות חד־ממדיות. גבולות אלה בדיוק עמדו לנגד עיניו של שגריר ב-50 שנות יצירתו. המעשה הטבעי מבחינתו היה לחצות אותם, להיענות לסקרנות האנושית ולחקור את מה שנמצא מעבר להם.
אנחנו ממליצים לצפות באתר במצב גלישה אנכי.
נראה שעוד לא אישרת את המייל ולכן תהליך ההרשמה לא הסתיים.
זה הזמן להיכנס למייל ששלחנו לך וללחוץ על הלינק שיש בו.
נשלח אליך מייל. על מנת לשחזר את הסיסמא, עליך ללחוץ על הלינק.
קיימת בעיה בניסיון שיחזור הסיסמא, אנא נסה שנית.
אפשרות זו זמינה למשתמשים רשומים בלבד.
ההרשמה בחינם ומומלצת לכולם – משתמשים רשומים יכולים לשמור סרטים, לדרג, לכתוב ביקורות אישית ועוד.
הודעה ליצירה יתומה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
הודעה ליצירה רגילה
כל הזכויות שמורות לבעלי הזכויות ביצירות ולסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים (ע”ר). חל איסור מוחלט לעשות כל שימוש ביצירות שבאתר למטרות שאינן אישיות-פרטיות ללא קבלת הרשאה מראש ובכתב.
למידע על בעלי הזכויות, ניתן להיכנס לדף האוסף הרלוונטי, או לפנות אל הנהלת ארכיון הסרטים הישראלי.
אנו מכבדים את זכויותיהם של בעלי זכויות יוצרים ומשקיעים מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.
השימוש נעשה על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים תשס”ח-2007. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלים של זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם רשאים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לארכיון הסרטים הישראלי בבקשה לחדול מעשיית שימוש ביצירה. ציינו מה הבסיס לטענתכם לבעלות על זכויות היוצרים וכן שם מלא, כתובת דוא”ל ומספר טלפון, וצרפו קישור לדף הרלוונטי באתר.
This will close in 0 seconds