אוגוסט

אבי מוגרבי
  • דירוג

מוגרבי היה מהבמאים הדוקומנטריים הראשונים שהשתמשו בשחקנים בסרטיהם. כשהחל לעשות זאת, הדבר לא היה מקובל – בטח לא במסגרת העיסוק בנושאים “רציניים” כמו הכיבוש. ב”יום הולדת שמח מר מוגרבי”, למשל, משולבות בסיפור הדוקומנטרי סצנות עלילתיות לכל דבר שעוזרות להציג את מורכבותו. כך גם נוצרה סצנת האודישנים לתפקיד מרים גולדשטיין, אלמנתו של ברוך גולדשטיין, בסרט “אוגוסט”. מוגרבי בוחן שחקניות שונות לתפקיד, והן מנסות לגלם את דמותה ולהבין את דרישתה האבסורדית שימסרו לה את האקדח של בעלה המת, שלטענתה שייך לה עכשיו. סצנה זו גם מופיעה כפרט (Detail) אחד מתוך שורה של סיטואציות שמוגרבי בוחר ומבודד מתוך כל סרט, ומציג אותן לפני הסרט המלא. הפרטים הללו מופקעים מחלל הקולנוע ומוקרנים בגלריות ובבתי אמנות במנותק מהסרטים שבהם שובצו. האם באמת דרשה מרים גולדשטיין את אקדחו של בעלה, או שמדובר בפרי מוחו הקודח של מוגרבי? לא מצאתי עדות לכך, אך בהתבסס על בקשתה של גולדשטיין להכיר בה כנפגעת פעולת איבה, דרישתה להשיב לה את האקדח נשמעת הגיונית, גם אם היא במקרה מומצאת.

Subscribe to our mailing list and stay up to date
הירשמו לרשימת התפוצה שלנו והישארו מעודכנים

This will close in 0 seconds