סרט הפתיחה: אחרי השקיעה

23:59 27/02/2021 - 18:00 18/02/2021
  יפן 2019 בימוי: מיציו קוסיקאווה משחק: שיהורי קאנייה, מאהו יאמאדה | אקאנה עברה לפני שנה מטוקיו לישוב דייגים קטן באי נאגאשימה שם היא עובדת כמלצרית. בזכות אופיה הידידותי היא מתקבלת במהרה בקרב הקהילה המקומית, אך לצד זאת היא שומרת באדיקות על פרטיותה. סאצו’קי ילידת האי, ובעלה הם משפחת האומנה של טווה בן ה-7, אותו הם מגדלים מאז היה תינוק. הם מעוניינים לאמץ את טווה באופן חוקי, תהליך הדורש את הסכמת ההורה הביולוגי. במהלך האימוץ מתגלה להם כי טווה נזנח כתינוק באינטרנט-קפה בטוקיו ע”י אמו הביולוגית, שנכנסה בשל כך לכלא. אמו הביולוגית היא אקאנה. על רקע אי הדייגים הקטן והמסורת הייחודית שלו, “אחרי השקיעה” מתגבש לכדי מלודרמה משפחתית אפקטיבית. בזכות המשחק קורע הלב של שתי האמהות, התוצאה היא סיפור אנושי ומרגש שאין בו טובים ורעים, רק בני אנוש עם חולשות, אהבה וחמלה. (133 דקות. יפנית, תרגום לעברית ולאנגלית). אם התרגום אינו מופיע, אנא לחצו על כפתור התרגום בנגן (הריבוע עם הקווים), לשינוי שפת השפה, לחצו על כפתור ההגדרות בנגן.
$image_alt

הדבר האמיתי: פרקים 1-5

23:59 27/02/2021 - 20:00 18/02/2021
  יפן 2020 בימוי: קוג’י פוקאדה משחק: ווין מוריסאקי, קאהו טשוצימורה | טשוג’י עובד בסוכנות למכירת צעצועים ומנהל מערכות יחסים לא מחייבות עם שתי נשים: המנהלת האסרטיבית שלו והעוזרת הרומנטית שלה. על אף זאת, הוא משועמם וחסר כיוון. יום אחד הוא מציל את חייה של זרה מסתורית, יוקיו, אשר נתקעה עם רכבה על מסילת הרכבת. בהדרגה הוא נשאב אל חייה של יוקיו, שנראית אדישה לגורלה, והעניין מסבך אותו עם העולם תחתון ומוביל לצרות בחיי הזוגיות והעבודה שלו. קוג’י פוקאדה הוא אחד הקולות הבולטים בקולנוע היפני העכשווי. כמו ב”הרמוניום” (הפסטיבל היפני 2018), גם כאן הוא עוסק באופן שבו מתחת למציאות הבורגנית השלווה מסתתר עולם אפל ואלים. הוא מצליח לעצב את המתח הזה בסגנון מעודן, כמעט אדיש, שמצליח אט אט לערער את שלוות צופיו. התוצאה, שהוצגה בגרסה קולנועית בפסטיבל קאן האחרון זכתה לאהדת הביקורת, וראויה ביותר לתשומת לבכם. (5 פרקים, 24 דקות לפרק. יפנית, תרגום לעברית ולאנגלית) הבמאי קוג’י פוקאדה בשיחה עם ג׳ונקו יסמין אוטמזגין אם התרגום אינו מופיע, אנא לחצו על כפתור התרגום בנגן (הריבוע עם הקווים), לשינוי שפת השפה, לחצו על כפתור ההגדרות בנגן. פרקים 6-10 יוצגו החל מה-21.02. להזמנה ולצפייה>>>
$image_alt

גאורמה בוי, פנורמה גירל

23:59 27/02/2021 - 20:00 18/02/2021
  יפן 2020 בימוי: נטסוקי סטה משחק: אנה יאמדה, ג’ין סוזוקי | קניצ’י החליט לעזוב את התיכון שניה לפני האוניברסיטה. הוא מסתובב ברחוב עם סקייטבורד ומנסה להרשים בחורות. נדמה שהולך לו עם מאיומי, אבל אז מגיע הבחור שלה ודופק לו מכות. כשהוא כושל בדרכו הביתה הוא נתקל בהרוקו, בת ה-16. היא רק חיכתה שיום אחד יפול עליה נסיך כזה. היא עוזרת לו לקום ואחר כך תחפש אותו ברחבי טוקיו. בתוך ז’אנר סרטי הנעורים המתקתקים, זהו סרט הרבה יותר מהורהר ובשל. נטסוקי סטה לוקחת יצירת מנגה מאמצע שנות השמונים, ומתרגמת אותה לימינו. זאת אמנם התבנית הקלאסית של “בחור פוגש בחורה”, אבל בזכות המבנה המשוכלל, והמשקל המשמעותי שמשחקת טוקיו, עם תנופת הבנין, הנוף המתועש והאופק המואר, התוצאה מזכירה במקצת את סרטיו המוקדמים של וונג קאר ווי. בקיצור, זהו סרט חד פעמי, שמצליח לשלב יפה ובלי זיופים בין אורבניות מודרנית לרומנטיקת נעורים. (105 דקות. יפנית, תרגום לעברית ולאנגלית). אם התרגום אינו מופיע, אנא לחצו על כפתור התרגום בנגן (הריבוע עם הקווים), לשינוי שפת השפה, לחצו על כפתור ההגדרות בנגן.
$image_alt

אהבה ראשונה

23:59 27/02/2021 - 20:00 18/02/2021
  יפן 2019 בימוי: טקאשי מייקה משחק: סאקוראקו קונישי, מאסאטקה קובוטה | הוא מתאגרף יתום שהרגע קיבל מהרופא אבחנה טרמינלית. היא משלמת בגופה את חובותיו של אביה. המסלולים שלהם נפגשים כאשר איש יאקוזה צעיר מחליט לסכסך בין שתי כנופיות ולהשתלט על משלוח סמים. הבלאגן שמציף את טוקיו סוחף גם את שני גיבורינו ומוביל אותם לשביל בריחה לילי ומדמם. מייקה טקאשי הוא אחד הבמאים הפוריים בעולם בעשורים האחרונים: 100 סרטים בשלושים שנה. השליטה הקולנועית שלו פנומנלית והוא משתמש בה כדי לייצר מותחנים עם סף אלימות גבוה וחיוך דקיק. כאן הוא שואב מוסכמות ודמויות מסרטי הבי האמריקאים של שנות החמישים, ומשתעשע בהם בתוך העולם הקולנועי שלו. התוצאה אנרגטית, פרועה, מצחיקה, אפילו קצת רומנטית. זהו טור דה פורס, שבלי יותר מדי יומרות מצטבר לכדי חוויה קולנועית מספקת. (108 דקות. יפנית, תרגום לעברית ולאנגלית). אם התרגום אינו מופיע, אנא לחצו על כפתור התרגום בנגן (הריבוע עם הקווים), לשינוי שפת השפה, לחצו על כפתור ההגדרות בנגן.
$image_alt

עד לקצוות העולם

23:59 27/02/2021 - 20:00 18/02/2021
  יפן 2019 בימוי: קיושי קוראסאווה משחק: אצ’וקו מדה, שוטה סומטני, ריו קאסה | יוקו הצעירה מנחה תוכנית טיולים בטלוויזיה היפנית. יחד עם צוותה, היא נוסעת לאוזבקיסטאן בחיפוש אחר תכנים מעניינים לצילום לתוכנית המוקדשת למדינה הענקית. אישיותה הקופצנית ומלאת החיים כשהמצלמה נדלקת עומדת בניגוד לאופיה חסר הבטחון מחוץ לעדשת המצלמה. מסע הצילומים מלא הקשיים והמפגשים השונים עם התושבים המקומיים יעזרו ליוקו להתמודד ולהבין את הבעיות הניצבות בפניה בחייה האישיים. הקולנוע של המאסטר קיושי קוראסאווה מציע תמיד מבט מפוכח על חיי הנפש היפנים בשילוב של קשיחות ורגישות. הסרט שלפנינו הוא יומן מסע בלתי שגרתי, יפהפה ומהורהר שכמו תמיד אצל קורוסאווה מצליח להפתיע עם כמה תפניות בלתי צפויות. (120 דקות. יפנית ואוזבקית, תרגום לעברית).
$image_alt

איינו מוסיר + הרצאה

23:59 27/02/2021 - 17:00 20/02/2021
  יפן/ארה״ב 2020 בימוי: טאקשי פוקונגה משחק: קנטו שימוקורה, דבו אקיבה | איינו הוא שבט ילידים ביפן. יש להם שפה, תרבות ומנהגים שונים מאלו של רוב היפנים, והם עושים מאמצים כבירים כדי לשמר אותם. קנטו בן ה-14, בן השבט, מנסה להתמודד עם האובדן על אביו שנפטר לאחרונה. הוא מרגיש ניכור לתרבות האיינו אך בהדרכתו של זקן השבט, הוא לומד על פתח קטן בצוק שביער הסמוך המהווה, לפי האמונה של השבט, פתח אל העולם הבא, עולם המתים. קנטו מחליט לבקר במקום בתקווה לראות את אביו המנוח. בשליטה מרשימה ומלאת רגש בתסריט פרי עטו, מצליח הבמאי הצעיר טקאשי פוקונגה, שסרטו זה זכה בציון לשבח מחבר השופטים בפסטיבל טרייבקה, להגיש סיפור של משבר זהויות, התבגרות והתמודדות עם אובדן. (84 דקות. יפנית, תרגום לעברית ולאנגלית). ייחודיות בעולם של אחידות – מקומם של בני שבט האיינו בחברה היפנית הרצאה מפי איילת אידלברג, אנתרופולוגית, חוקרת תרבויות ודתות של מזרח אסיה אם התרגום אינו מופיע, אנא לחצו על כפתור התרגום בנגן (הריבוע עם הקווים), לשינוי שפת השפה, לחצו על כפתור ההגדרות בנגן.
$image_alt

מישימה: העימות האחרון + הרצאה

23:59 27/02/2021 - 17:00 20/02/2021
  יפן 2020 בימוי: קיוסקה טויושימה | ב-1969 חוותה יפן גל של שביתות ומהומות סטודנטים בדרישה לסיים את המלחמה בויאטנם, לבטל את ברית ההגנה בין יפן לארה”ב ולשנות את מערכת ההשכלה הגבוהה. בשיאו של המשבר, הזמינו הסטודנטים לעימות את יוקיו מישימה, אולי הדמות הספרותית הבולטת ביפן לאחר מלה”ע השניה. מישימה, הומו גבעולי וחריף דעת, תמך בכינון סמכויות הקיסר, בשיבה לערכי הסמוראים, והקים לעצמו מיליציה בשם חוג המגן. אל מול 1000 סטודנטים נלהבים, החל מישימה להסביר את משנתו, תוך שהוא עוקץ את נמעניו הצעירים. מולו, כשבידו האחת סיגריה ובשניה בתו התינוקת, עלה סטודנט צעיר שהצליח לערער את מישימה משיווי משקלו. השניים התעמתו על שפה והשפעתה בעולם, על פוליטיקה ולמרות שלא הגיעו לעמק השווה – היה זה עימות מכובד ומרשים. כעבור 18 חודשים ינסה מישימה לעורר הפיכה צבאית, ינחל מפלה ויתאבד בסאפוקו. חמישה עשורים מאוחר יותר, מצא הבמאי קיסוקה טויושימה את תיעוד העימות. לצד החומר הארכיוני הוא חוזר אל גיבורי התקופה, ומגיש יצירה מחכימה ומעוררת מחשבה, הראויה ביותר לתשומת לב. (108 דקות. יפנית, תרגום לעברית). מישימה: אלימות, תשוקה ומילים הרצאת פתיחה מפי פרופ’ ניסים אוטמזגין.
$image_alt

הדבר האמיתי: פרקים 6-10

23:59 27/02/2021 - 18:00 21/02/2021
  יפן 2020 בימוי: קוג’י פוקאדה משחק: ווין מוריסאקי, קאהו טשוצימורה | טשוג’י עובד בסוכנות למכירת צעצועים ומנהל מערכות יחסים לא מחייבות עם שתי נשים: המנהלת האסרטיבית שלו והעוזרת הרומנטית שלה. על אף זאת, הוא משועמם וחסר כיוון. יום אחד הוא מציל את חייה של זרה מסתורית, יוקיו, אשר נתקעה עם רכבה על מסילת הרכבת. בהדרגה הוא נשאב אל חייה של יוקיו, שנראית אדישה לגורלה, והעניין מסבך אותו עם העולם תחתון ומוביל לצרות בחיי הזוגיות והעבודה שלו. קוג’י פוקאדה הוא אחד הקולות הבולטים בקולנוע היפני העכשווי. כמו ב”הרמוניום” (הפסטיבל היפני 2018), גם כאן הוא עוסק באופן שבו מתחת למציאות הבורגנית השלווה מסתתר עולם אפל ואלים. הוא מצליח לעצב את המתח הזה בסגנון מעודן, כמעט אדיש, שמצליח אט אט לערער את שלוות צופיו. התוצאה, שהוצגה בגרסה קולנועית בפסטיבל קאן האחרון זכתה לאהדת הביקורת, וראויה ביותר לתשומת לבכם. (5 פרקים, 24 דקות לפרק. יפנית, תרגום לעברית ולאנגלית). הבמאי קוג’י פוקאדה בשיחה עם ג׳ונקו יסמין אוטמזגין אם התרגום אינו מופיע, אנא לחצו על כפתור התרגום בנגן (הריבוע עם הקווים), לשינוי שפת השפה, לחצו על כפתור ההגדרות בנגן.
$image_alt

גנבי הסוסים: שבילי הזמן + הרצאה

23:59 27/02/2021 - 18:00 21/02/2021
  קזחסטן/יפן 2019 בימוי: ליסה טאקבה, ירלן נורמוקאמבטוב משחק: סאמאל יסליאמובה, מאדי מינאידארוב, מיראי מוריאמה | אונדאסין, מגדל סוסים הגר באיזור הכפרי בקזחסטן עם משפחתו, נוסע לשוק סמוך כדי למכור כמה מסוסיו. הוא מוצא בדרך גור חתולים עבור ילדיו, אך מארב של גנבי סוסים עולה לו בחייו. בעזרת אנשי הכפר, רעייתו עורכת את לווייתו ומתכננת לחזור לבית הוריה כאשר לפתע מופיע בכפר אורח מעברה. האורח מסייע למשפחה לעקור לבית החדש, ובדרך נוצר חיבור עז בינו לבין הבן היתום. שיתוף פעולה יוצא דופן בין הבמאית היפנית ליסה טאקבה והבמאי הקזחי נורמוקאמבטוב יוצר קופרודוקציה מרהיבה ביופיה, המתרחשת בנופיה הכפריים של קזחסטן, ונעה בין סצנות קצביות עוצרות נשימה לדרמה נוגה לפרקים. (84 דקות. צרפתית, קזחית ורוסית, תרגום לעברית ולאנגלית). מינימליזם יפני במרחבים הקזחים הרצאה מפי רון פוגל
$image_alt

פה ושם בעיר

23:59 27/02/2021 - 18:00 21/02/2021
  יפן 2020 בימוי: ריקיה ימאיזומי משחק: רויאיה ווקאבה, מואקה הושי | או עובד כמוכר בחנות לבגדים יד שניה. חמש דקות מההתחלה החברה שלו זורקת אותו, אחרי שהיא מתוודה שבגדה בו. מכאן והלאה אנחנו מלווים אותו בתהליך הפרידה – שיטוטים ברחוב, פגישות עם חברים בפאבים ובתי קפה, בילוי בהופעה, והשיא: סטודנטית לקולנוע מזמינה אותו להשתתף בסרט שלה. קשה להיות צעיר, גם בטוקיו. ריקיה ימאיזומי מצליח ללכוד יפה את הצרה הנקראת גיל ההתבגרות המאוחר – עשרים פלוס נניח – בעיקר בחוסר היכולת להפריד בין השאיפות האמנותיות לתשוקות של הלב. הגיבור הראשי שלו הוא שתקן חסר תקנה, שלא מצליח להבין אם כל בחורה שחולפת בחייו היא מושא אהבה חדש או עוברת אורח. חוץ ממנו יש עוד כמה דמויות משנה, אומללות ואהודות לא פחות. הטון העדין, הקצב המדוד והשילוב של אמפטיה ואירוניה דקה הופכים את “פה ושם בעיר” לדיוקן מדויק של דור אבוד. (130 דקות. יפנית, תרגום לעברית ולאנגלית). אם התרגום אינו מופיע, אנא לחצו על כפתור התרגום בנגן (הריבוע עם הקווים), לשינוי שפת השפה, לחצו על כפתור ההגדרות בנגן.
$image_alt